Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 147169

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz pracą pod presją czasu.


Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "Zastrzeżone".


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Analizuje projekty aktów prawnych przygotowywanych w ramach rządowego procesu legislacyjnego, pod kątem ich zgodności z krajowym systemem prawnym, sporządza notatki, opinie, wnioski na podstawie ww. działań, uzupełnienia proces analizy dokumentów zawierających oceny skutków regulacji o uwagi z zakresu prawidłowej legislacji.
  • Przygotowuje stanowiska Koordynatora Oceny Skutków Regulacji opracowywanych w odniesieniu do projektów dokumentów rządowych z obszaru polityki obronnej, bezpieczeństwa państwa i sprawiedliwości, w szczególności właściwych dla działów administracji rządowej – obrona narodowa, sprawiedliwość, sprawy wewnętrzne, informatyzacja, administracja publiczna, a także wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.
  • Przygotowuje analizy i opinie – w tym na podstawie literatury obcej - dotyczące planowanych i realizowanych działań legislacyjnych i pozalegislacyjnych, w tym analiz zgodności z celami polityki Rządu oraz prognozowanymi skutkami społecznymi, gospodarczymi i prawnymi, dokonywanie bieżącego przeglądu procesów decyzyjnych Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz innych organów administracji rządowej i monitorowanie zgodności projektów dokumentów rządowych przedkładanych do zaopiniowania - w zakresie ich spójności strategicznej i programowej.
  • Przygotowuje notatki, materiały informacyjne, opracowania i stanowiska na polecenie Koordynatora Oceny Skutków Regulacji i Dyrekcji Departamentu, w tym również związanych z jego uczestnictwem w pracach Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów.
  • Gromadzi materiały, informacje, w tym stanowiska doktryny oraz judykatury, jak również danych statystycznych, z zakresu polityk publicznych i przygotowywanych analiz dotyczących projektów dokumentów rządowych oraz polityk publicznych będących w zakresie właściwości Wydziału, w szczególności polityki obronnej, sprawiedliwości i polityki bezpieczeństwa.
  • Udziela wsparcia w procesie sporządzania opinii Koordynatora Ocen Skutków Regulacji dotyczących projektów dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych, w zakresie właściwym dla Wydziału.
  • Reprezentuje stanowisko KOSR w ramach wymiany korespondencji, spotkań, uzgodnień z Wnioskodawcami (poszczególnymi resortami) oraz posiedzeń innych gremiów.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego lub analiz prawnych
  • Posiadanie wiedzy z zakresu: rządowego procesu legislacyjnego, w tym znajomość ustawy o Radzie Ministrów, uchwały Rady Ministrów – Regulamin pracy Rady Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej, wytycznych oceny skutków regulacji, spraw obronnych, wewnętrznych oraz zasad organizacji i funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości, ogólnodostępnych baz danych społecznych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.), podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa i systemu instytucjonalnego; zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych, znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności w zakresie: obsługi Lex i innych systemów informacji prawnej, wyszukiwania danych w ogólnie dostępnych bazach danych społecznych oraz danych z serwisów płatnych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.), zaawansowana znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint),
  • Posiadanie kompetencji miękkich: myślenie analityczne, komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, kreatywność, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu: oceny skutków regulacji oraz ukończona aplikacja legislacyjna

Podobne ogłoszenia

Trademark & Design Manager

  • Data: 22 sty 2025

  • Firma: JTI GBS Poland sp. z o.o.

  • Lokalizacja: Warszawa

What this position is about - Purpose: The main accountabilities are to manage trademark and design matters relating to an identified part of the JT Group trademark portfolio. Business partnering with key JTI business functions, specifically the Brand Groups, to...

Główny specjalista do spraw legislacji

  • Data: 17 sty 2025

  • Firma: Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

  • Lokalizacja: Warszawa

Warunki pracy Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego. Duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych. Praca przy komputerze w pozycji siedzącej. Użytkowanie sprzętu biurowego....

Prawnik (In-House)

  • Data: 13 sty 2025

  • Firma: PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.

  • Lokalizacja: Warszawa

Opis stanowiska Zapewnienie zgodności działań Spółki z przepisami prawa, Przygotowanie, opiniowanie i korygowanie umów oraz sporządzanie i opiniowanie dokumentacji prawnej w tym uchwał, protokołów, regulaminów, Bieżące wparcie dla kierownictwa i...