Ministerstwo Aktywów Państwowych w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 146469

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca przy komputerze. Praca pod presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
  • miejsce pracy: II p.
  • budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter
    przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek
    może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Prowadzi sprawy z zakresu nawiązania, trwania oraz ustania stosunku pracy pracowników, w tym osób oddelegowanych lub przeniesionych do wykonywania zadań w Ministerstwie i przygotowuje niezbędną dokumentację.
  • Wprowadza do systemu ewidencji kadrowej oraz kontroluje poprawność danych dotyczących nawiązania, trwania oraz ustania stosunku pracy pracowników.
  • Zapewnia prawidłowy obieg danych personalnych w ramach wykonywanej pracy i współpracuje w tym zakresie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, pracownikiem służby BHP oraz Inspektorem Ochrony Danych.
  • Sporządza raporty, zestawienia, analizy z zakresu realizowanych zadań.
  • Zakłada i prowadzi akta osobowe oraz dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami.
  • Prowadzi sprawy związane z zapewnieniem pracownikom badań profilaktycznych z zakresu medycyny pracy, w szczególności przygotowuje skierowania na wstępne, okresowe, kontrolne lub profilaktyczne badania lekarskie. Kontroluje ważność badań i współpracuje w tym zakresie z przychodnią lekarską.
  • Przygotowuje zaświadczenia o zatrudnieniu, zestawienia i inne dokumenty z zakresu spraw pracowniczych oraz udziela informacji uprawnionym instytucjom zewnętrznym w sprawach związanych z zatrudnieniem pracowników Ministerstwa.
  • Prowadzi, monitoruje i analizuje strukturę zatrudnienia i fundusz wynagrodzeń oraz proponuje rozwiązania w tym zakresie.
  • Opracowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania posłów, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorów, wnioski o udostępnienie informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, zapytania dziennikarskie oraz inne wystąpienia kierowane do Wydziału.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi kadrowej
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej.
  • Znajomość ustawy – Kodeks pracy wraz z aktami wykonawczymi.
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej wraz z aktami wykonawczymi.
  • Znajomość ustawy o pracownikach urzędów państwowych wraz z aktami wykonawczymi.
  • Znajomość przepisów z zakresu finansów publicznych.
  • Znajomość zasad wynagradzania osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe.
  • Znajomość przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
  • Znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych.
  • Znajomość przepisów z zakresu wyłączenia od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
  • Umiejętność obsługi pakietu MS Office, w tym MS Word i MS Excel.
  • Umiejętność obsługi programu Płatnik.
  • Umiejętność obsługi Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
  • Umiejętność obsługi systemu informacji prawnej, np. LEX, Legalis.
  • Umiejętności interpersonalne: komunikatywność, pracy w zespole, analitycznego myślenia, wysoka kultura osobista, asertywność, rzetelność.
  • [Nie dotyczy osób urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu prawa pracy.
  • Studia podyplomowe z zakresu kadr.
  • Umiejętność obsługi programu kadrowo-płacowego Quorum.

Podobne ogłoszenia

Specjalista ds. Kadr

  • Data: 21 sty 2025

  • Firma: LOT Aircraft Maintenance Services Sp. z o.o.

  • Lokalizacja: Warszawa

Wymagania: Wykształcenie wyższe kierunkowe Minimum 3-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku w firmie zatrudniającej powyżej 100 pracowników Bardzo dobra znajomość prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych Dobra znajomość pakietu MS Office w...

Główny specjalista

  • Data: 14 sty 2025

  • Firma: Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

  • Lokalizacja: Warszawa

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Praca przy komputerze. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS...

Starszy specjalista

  • Data: 08 sty 2025

  • Firma: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

  • Lokalizacja: Warszawa

Warunki pracy Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: - budynek i pomieszczenia urzędu nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich, brak podjazdów. Zakres zadań Prowadzi sprawy z...