Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę.
Praca wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami).
Praca wiąże się z dostępem do inofrmacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Prowadzi dokumentację bazy danych (przy pomocy specjalistycznego programu e-lnterpelacje) dotyczącą wystąpień parlamentarnych oraz przygotowuje i wysyła monity w sprawach zaległych do przedstawicieli administracji rządowej
- Przygotowuje pisma dla członków Rady Ministrów lub kierowników urzędów centralnych lub do komórek organizacyjnych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przekazujące, zgodnie z właściwością, wystąpienia parlamentarne
- Przygotowuje odpowiedzi na wystąpienia parlamentarne skierowane do Prezesa Rady Ministrów oraz do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i nadzorującego prace Departamentu członka kierownictwa KPRM w randze członka Rady Ministrów
- Przygotowuje analizy, opinie i informacje dotyczące realizacji obowiązków wynikających z parlamentarnej kontroli Sejmu i Senatu nad Rządem, w tym również analizy tematyczne i statystyczne interwencji, interpelacji i zapytań poselskich
- Pełni dyżury w czasie plenarnych posiedzeń Sejmu i Senatu oraz opracowuje dla Prezesa Rady Ministrów i członków Kierownictwa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pisemne informacje dotyczące przebiegu i realizacji porządku posiedzenia Sejmu i Senatu, a także wspiera Wydział Analiz i Legislacji w zakresie monitorowania wybranych posiedzeń komisji sejmowych i senackich
- Zapewnia wsparcie organizacyjne i merytoryczne Wydziału Prac Parlamentarnych w zakresie współdziałania przedstawicieli Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministerstw i urzędów centralnych z klubami parlamentarnymi w sprawach dotyczących ustnych odpowiedzi na „pytania w sprawach bieżących” i „informacje bieżące” podczas posiedzeń plenarnych Sejmu
- Przewiduje tryb i sposób rozpatrywania wystąpień parlamentarnych, w tym w szczególności interwencji poselskich i senatorskich oraz monitoruje terminy ich rozpatrzenia, w celu zapewnienia realizacji obowiązków parlamentarnych rządu, a także zapewnia stały monitoring i analizę procesu udzielania odpowiedzi na wystąpienia parlamentarne
- Koordynuje prace związane z rozwojem specjalistycznego systemu e-lnterpelacje
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi administracyjno-biurowej lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Posiadanie wiedzy z zakresu: Konstytucji RP, Regulaminu Pracy Rady Ministrów, ustawy o Radzie Ministrów, Regulaminów Sejmu i Senatu, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, kreatywność, negocjowanie, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, rzetelność, myślenie analityczne, współpraca
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w tworzeniu komunikatów informacyjnych
- Znajomość języka urzędowego UE na poziomie odpowiadającym A2
- Przeszkolenie z zakresu systemu e-lnterpelacje
- Umiejętność obsługi systemów: e-Interpelacje i EZD
Podobne ogłoszenia
Specjalista ds. finansowo-księgowych
Data: 10 sie 2025
Firma: CENTRUM KULTURY W PIASECZNIE
Lokalizacja: Piaseczno
Sporządzanie list płac do wypłaty na 28- go każdego miesiąca w programie płacowym ,,WF Gang” oraz sporządzanie rachunków do umów zleceń i o dzieło. Kompletowanie dokumentów płacowych do miesięcznego rozliczania płac (Pit 2, premie, umowy oraz inne...
Specjalista
Data: 08 sie 2025
Firma: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Lokalizacja: Warszawa
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury). Recepcja główna,...
Starszy specjalista
Data: 08 sie 2025
Firma: Ministerstwo Obrony Narodowej w Warszawie
Lokalizacja: Warszawa
Warunki pracy Budynek: na zewnątrz: podjazd dla wózków inwalidzkich wewnątrz: winda, ograniczona możliwość poruszania się osób na wózkach inwalidzkich, brak toalet dostosowanych do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich Warunki...